Wczoraj upiekłam chlebek z ziarnami wyszedł pyszny chrupiąca skórka ,przepis dostałam od rehabilitantki jak byłam po operacji nadzszedł w końcu dzien ze postanowiłam spróbowac ,tek kupny ze sklepu jest coraz gorszy wiec trzeba było zakasac rekawy i do dzieła
Chleb z ziarnami
zakwas: szklanka mąki zytniej + szklanka wody
Powyższe składniki wymieszac i odstawic na 12 godzin
1 kg mąki pszennej
0,5 szkl ziaren słonecznika
0,5 szkl siemienia lnianego
0,5 szkl pestek dyni
0,5 szkl płatków owsianych
1 szkl otrębow zytnich lubowsianych
3 szkl wody
1/6 kost drozdzy
3 łyżeczki soli
masło do wysmarowania foremek
Do zakwasu dodac mąkę ,ziarna,otręby,sól ,3 szkl wody (w jednej szkl rozpuscic drożdze )Wymieszac i odstawic na 2 godz
po upływie 2 godz przełozyc ciasto do wysmarowanych masłem foremek i pozostawic na 1,5 godz
Piec 20 min w temp 150 C  nastepnie godzine w temp 200 C .Po upieczeniu wyciagnąc chlebek z foremek na kratke i pozostawic do ostygniecia
Smacznego :-)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Suplementacja czyli uzupełnienie

Kolagen kontra Rak!!

Graviola owoc który może zniszczyć komórki rakowe